Ads

Társalgás: Segélyhívás, segítségkérés ~ NÉMET Szókincs

Ma folytatjuk az egészséggel kapcsolatos társalgási sorozatunkat. Nézzük, mit mondjunk, ha a mentőt kell hívni egy balesethez, vagy valami miatt orvosi segítségre van szükségünk.
A Német Feladattárban találsz hanganyagot is, plusz feladatokkal a témához, itt. (Ha nincs tanulóbérleted, itt tudod megnézni, hogy működik.)

Segélykérés ~ Hilferuf
  • Ich brauche dríngend einen Arzt! ~ Sürgősen szükségem van orvosra! 
  • Rufen Sie bitte sofort einen Krankenwagen! ~ Hívja azonnal a mentőket!
  • Wo ist das näheste Krankenhaus? ~ Hol van a legközelebbi kórház? 
  • Am anderen Ende der Stadt. ~ A város túlsó végén.
  • Was ist mit Dir passiert? ~ Mi történt veled? 
  • Ich hatte einen Unfall. ~ Balesetem volt.
  • Ich wurde verletzt. ~ Megsérültem. 
  • Könnten Sie mir erste Hilfe leisten? ~ Tudna nekem elsősegélyt nyújtani?

Situation: Notruf in Österreich

- Hallo, Notdienst Graz.
- Hallo, hier spricht Alfred Hanz. Ich bin jetzt auf der Autobahn nach Wien, und sehe
einen schweren Unfall.
- Bei welchem Kilometer?
- Bei dem 47. Kilometers.
- Wie viele Kranken sehen Sie?
- Ich sehe zwei Kinder und einen Mann in einem Auto, und einen Kleinbus, mit dem
Busfahrer. Alle vier bluten, aber kann ich mit ihnen sprechen.
- Ok. Ich verstehe. Ich schicke einen Notarztwagen. Bleiben Sie dort, bitte!

Vokablen:
Notruf - segélyhívás
Notdienst - segélyszolgálat (ügyelet, mentők stb.)
e Autobahn - autópálya
einen Unfall haben - balesete van
bei dem.... Kilometer - a ... kilométernél
r Kranke - beteg 
bluten - vérezni
Notarztwagen - mentő
Share on Google Plus

About

0 megjegyzés: