Ads

Hogyan használjuk? 'Would' ~ ANGOL mininyelvtan


Sokszor keverjük, pedig nem is olyan bonyolult a használata, csak hát ennek - mint sok másik általunk nagyon kedvelt - angol kifejezésnek is több jelentése van. Attól függ, hogy mit jelent, hogy hogyan használjuk :)

Nézzük csak, melyek ezek a 
leggyakrabban használt jelentések:

1. Feltételes mondatokban: 'csinálnék valamit' - a magyar -na, -ne ragnak felel meg. Angolban 2. Conditional-nak hívjuk az ilyen mondatokat, mint: 

  • I would eat it if it wasn't green. ~ Megenném, ha nem lenne zöld
  • I would help you, but I have to go to work. ~ Segítenék, de dolgozni kell mennem.
  • I would like to drink a a cup of coffee. ~ Szeretnék egy csésze kávét inni.
  • Would I lie to you? ~ Hazudnék én neked?

(És ugyanez múlt időben: 'csináltam volna valamit': would have + 3. alak.

  • I would have helped you, but... - Segítettem volna, de...)
2. Gyakori, rendszeres cselekvések a múltban (magyarul szoktam):

  • When I was a kid I would play football every day. ~ Amikor gyerek voltam, minden nap fociztam.
3. Függő beszédben: az eredeti mondatban lévő 'will' helyettesítésére:

  • "I will visit you next week." - He said he would visit me the next week. ~ Azt mondta, hogy meglátogat jövő héten.
4. Tagadó mondatokban nem akartam jelentésben:

  • I wouldn't let her go out that evening. ~ Nem akartam elengedni szórakozni azon az estén.
  • I wouldn't say no. ~ Nem akartam nemet mondani.
Share on Google Plus

About

0 megjegyzés: