Ads

Alaptársalgás: A rendőrségen ~ NÉMET Szókincs

A mai bejegyzésben a rendőrséggel foglalkozunk. Nézzünk először néhány alapmondatot, amelyeket egy rendőrnek mondhatunk!
An der Polizei ~ A rendőrségen  
  • Hilfe! Dieb! ~ Segítség, tolvaj! 
  • Meine Brieftasche wurde gestohlen! ~ Ellopták a levéltárcámat! 
  • Rufen Sie bitte sofort die Polizei! ~ Hívja azonnal a rendőrséget!
  • Ich habe meinen Pass verloren. ~ Elvesztettem az útlevelemet. 
  • Ich habe mein Paket verloren. ~ Elvesztettem a csomagomat. 
  • Ich habe meine Reiseschecks verloren. ~ Elvesztettem az utazási csekkemet.
  • Fehlt es noch etwas? ~ Hiányzik valami más is? 
  • Ja, ich glaube so. ~ Igen, azt hiszem. 
  • Nein, ich denke nicht. ~ Azt hiszem, nem.
  • Wo ist die nächste Polizei? ~ Hol van a legközelebbi rendőrség? 
  • Mit Wagen zehn Minuten. ~ Autóval tíz perc.
  • Ich bin unschuldig! ~ Ártatlan vagyok! 
  • Ich möchte eine Anzeige erstatten ~ Feljelentést szeretnék tenni.
  • Ich bin im Notfall. ~ Vészhelyzetben vagyok.
  • Ich kann den Person beschreiben. ~ Le tudom írni a személyt.
Share on Google Plus

About

0 megjegyzés: