Ads

Alaptársalgás: betegségek ~ NÉMET Szókincs


Nézzük ma, hogy melyek a legfőbb betegségek németül. Hasznos segítség, ha orvoshoz kell menned, és az eddigi betegségeidről kell beszélni.


Betegségek Krankheiten

Ich glaube, ich habe einen Herzinfarkt. ~ Azt hiszem, szívinfarktusom van.
Ich habe Herzbeschwerden. ~ Szívpanaszaim vannak.
Ich habe hohen Blutdruck. ~ Magas a vérnyomásom.
Ich bin Diabetiker. ~ Cukorbeteg vagyok.
Mein Cholesterinspiegel ist hoch. ~ Magas a koleszterinszintem.
Ich leide unter chronischem Asthma. ~ Krónikus asztmában szenvedek.
Ich bin allergisch gegen Penicillin. ~ Penicilinérzékeny vagyok.
Mein Bauch tut mir weh. ~ Fáj a hasam.

Mein Hals tut mir weh. ~ Fáj a torkom. 
Mein Kopf tut mir weh. ~ Fáj a fejem. 
Ich habe Kopfschmerzen. ~ Fejfájásom van.
Ich huste stark. ~ Erősen köhögök.
Ich habe hohes Fieber. ~ Magas lázam van. 
Ich habe Lungenentzündung. ~ Tüdőgyulladsom van.
Ich habe eine Grippe. ~ Influenzás vagyok.
Ich bin erkältet. ~ Megfáztam.

Ich bin schwanger. ~ Terhes vagyok. (Ez persze nem betegség.:)


Wie fühlst Du Dich? ~ Hogy érzed magad?
Leider nicht zu wohl. ~ Sajnos, nem túl jól.
Was fehlt Dir? ~ Mi a baj?

Ich hoffe, daß es Dir bald besser geht. ~ Remélem, hogy hamarosan jobban leszel.
Gute Besserung! ~ Jobbulást!

von: Orosz István
Share on Google Plus

About

0 megjegyzés: